Gode råd

Gode råd til virksomhedens aktivitet på de sociale medier

Virksomheder har i høj grad fokus på at øge deres kendskabsgrad. Når kendskabet til virksomheden øges, betyder det ofte en øget omsætning. En måde hvorpå I kan få flere folk til at kende jeres virksomhed er ved at bruge de sociale medier aktivt. Bruger I ikke allerede SoMe som en del af jeres markedsføring, kan det være effektivt at begynde på det. Herunder får du gode råd til virksomhedens aktivitet på de sociale medier.

  • Tilpas indholdet til platformen

Der er stor forskel på, om du skriver et opslag til Instagram eller til LinkedIn. Hav derfor platformen for øje, når du udarbejder opslaget. Det har en større effekt, når opslagets indhold er tilpasset til platformen. Det giver flere brugere lyst til at læse indholdet.

  • Læg en klar plan for jeres aktivitet

En klar, og godt struktureret, plan er et vigtigt element på vejen til succes med de sociale medier. I planen kan du anføre, hvornår du skal poste et opslag, hvad du skal poste, og på hvilket medie du skal poste. Planen kan give dig et overblik og gør det ofte mere overskuelig, når du sidder i en travl hverdag.

Mangler jeres virksomhed smarte systemer som f.eks. kan understøtte jeres marketingafdeling? Fiks IT tilbyder forskellige løsninger som tilpasses netop jeres virksomhed. Læs mere på deres hjemmeside www.fiksit.dk.

  • Suppler med gode billeder

På et medie som Instagram kommer du ikke udenom at poste et billede. Det er nemlig essensen af mediet. Men uanset om du skal poste til Instagram, LinkedIn eller Facebook, gør billeder opslaget visuelt. Det visuelle er med til at fange følgernes opmærksomhed. Suppler derfor indholdet i selve opslaget med et billede. Billedet skal være passende til indholdet. Laver du et opslag omkring virksomhedens opbygning, kan du f.eks. supplerer med et billede af én eller flere af dine medarbejdere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *